”هیتمن: آمرزش” تنها یک هفته است که به عرضه جهانی رسیده است اما ”IO Interactive” در مورد عنوان بعدی این سری صحبت می کند. طبق گفتههای این استودیو نسخه بعد این سری به دست ”اسکوئر انیکس مونترال” ساخته خواهد شد و استودیو ”IO Interactive” بر روی یک عنوان جدید کار میکند.
اقای ”تور بلیستد” کارگردان ”هیتمن: آمرزش”, در گفتوگویی با مجله اختصاصی پلی استیشن اعلام کرده است, از این به بعد شیوهی ساخت این عنوان همانند سری بازی ”ندای وظیفه” خواهد بود و همانند دو استودیوی “اینفینیتی وارد” و “تری ارک” خواهد بود و به احتمال زیاد یک عنوان را یک استودیو و عنوان بعد را استودیو دیگر میسازد. البته هدف اصلی این کار این است که استودیو ”اسکوئر انیکس مونترال” به کمک”IO Interactive” بیاید و امکان دارد که با هم ادغام شوند. اقای ”بلیستد” توضیح داد:
“سری “هیتمن” یک عنوان دنباله دار بزرگ است و برای ساخت آن نیاز به تجهیزات, نیرو و سرمایه زیادی داریم. بنابراین ما میخواهیم شاهد هیتمنهای بیشتری باشیم.”
کارگردان “هیتمن: آمرزش” در مورد پروژه بعدی “هیتمن” توضیح داد:
“سری بازیهای هیتمن شبیه به فیلم های بزرگی مثل “بیگانگان” هستند. اگر در یک بازی یا فیلم بزرگ شخصیت اصلی بازی را مداوم تغییر بدهید و شخصیتی جدید تحویل بازیکنها بدهید بازیکن از کنترل شخصیت اصلی بازی لذت نمیبرد. این مسئله در مورد گیمپلی بازی نیز صدق میکند اگر شما گیمپلی بازی را مداوم تغییر بدهید هسته اصلی گیمپلی بازی متحول میشود و بازیکنان قدیمی از بازی متنفر میشوند. پس باید حد وسط را پیش برد.”
اما اقای “بلیستد” مطمئن است که انتقال پروژه به استودیو دیگر به بازی صدمهای نمیزند و بازی همچنان به المان های خود پایبند خواهد ماند چرا که این سری همچنان زیر نظر ما خواهد ماند و شما فقط فرض کنید که هیتمن بیرون از خانه خود آمده است. این استودیو در آخر تایید کرد که بر روی یک پروژهی جدید کار میکند.